Actueel

Nog enkele woningen: Gaasterlandstraat Amsterdam Zuid

Lees meer

Nieuw in de verhuur: De BrouwerIJ op Zeeburgereiland in Amsterdam

Lees meer
1882_nieuwsbrief.png1002106_veel-gestelde-vragen.png1001763_inschrijven.png1883_reparatie-verzoek.png1902_jacobus-recourt-zakelijk.png
RICS Vastgoed Management Nederland NVM Iets NWWI VastgoedCert
header
Terug naar de homepage

Ja, ik wil huren

Algemeen

Als u heeft bezichtigd en de woning wilt huren, geeft u dit aan bij de makelaar. U ontvangt dan een bevestiging per mail. De woning staat dan voor u en eventuele andere kandidaten onder optie. Heeft u deze mail niet ontvangen of heeft u uw voorkeur nog niet aangegeven, mail dan met backoffice@recourt.nl.

Stap 1, optie
Als de woning voldoet aan uw wensen en u wilt daadwerkelijk huren. Dan geeft u dit aan bij de makelaar of onze backoffice. Dan ontvangt u een bevestiging per mail met een aanvraagformulier. U moet dit formulier met de benodigde documenten binnen de gevraagde termijn aanleveren. Dan wordt de woning onder optie geplaatst. Zolang documenten niet bij ons binnen zijn kan de woning ook aan andere kandidaten aangeboden worden. De eerste best passende kandidaat die volledige documenten heeft aangeleverd krijgt de woning toegewezen. Tip: verzamel de documenten vooraf.

Stap 2, verhuurd OVB
Als alle documenten zijn ontvangen wordt het complete en volledige dossier beoordeeld en is er contact met u over toewijzing. Als de woning aan u toegewezen kan worden en u accepteert de woning, wordt deze verhuurd onder voorbehoud. De woning is dan exclusief voor u gereserveerd en wordt het contract opgemaakt. Dit neemt ongeveer 5 werkdagen in beslag.
Indien u na acceptatie van de toewijzing besluit de woning niet te gaan huren wordt er € 250,-- annuleringskosten in rekening gebracht.

Stap 3, contract en sleutel
Als u bent geaccepteerd door de eigenaar wordt het huurcontract aangeboden en de afspraken gemaakt voor contractondertekening en sleuteloverdracht.


Formulieren en documenten (downloadlinks onder aan deze pagina)

Als u wilt huren krijgt u inloggevens voor een persoonlijk online klantdossier, waarin u de documenten kunt uploaden.
De documenten die u upload dienen goed leesbaar en in kleur te zijn van hoge resolutie (minimaal 150 dpi).

U kunt uw documenten ook versturen aan:
Jacobus Recourt Backoffice
Postbus 17106
1001 JC  Amsterdam

Of mailen aan backoffice@recourt.nl

Verplicht:

  • Aanvraag huurwoning formulier volledig ingevuld en ondertekend;
  • Kopie van ID, voor- en achterzijde, voor meer informatie voor het maken van een kopie kijk op rijksoverheid.nl
  • Werkgeversverklaring;
  • Loonstroken van de drie meest recente perioden;
  • Bankafschrift met de drie meest recente salarisbetalingen;
  • Basis Registratie Persoonsgegevens;
  • Indien van toepassing:
    • Hypotheekverklaring;
    • Verhuurders verklaring;
  • Bij pensionering of uitkering ontvangen wij graag uw jaaropgave(n).

Zelfstandig Ondernemer:

  • Aanvraag huurwoning formulier volledig ingevuld en ondertekend;
  • Kopie van ID, voor- en achterzijde, voor meer informatie voor het maken van een kopie kijk op rijksoverheid.nl
  • Bankafschrift met de drie meest recente salarisbetalingen;
  • Balans, winst- en verliesrekening over de twee meest recente volledige boekjaren;
  • Accountantsverklaring;
  • Belastingaangifte van twee meest recente jaren;
  • Uittreksel uit het Kamer van Koophandelregister;
  • Basis Registratie Persoonsgegevens;
  • Indien van toepassing;
  • Hypotheekverklaring;
  • Verhuurders verklaring;

Er wordt standaard een creditcheck uitgevoerd bij een bevoegde instantie. De huurcontracten zijn voor minimaal één jaar. Daarna geldt een opzegtermijn van een maand.